바이오그린협동조합
바이오그린협동조합
 고객센터 > 공지사항
 
[로얄캐리비안크루즈]신종 코로나바이러스 관련 안내
최고관리자
작성일 : 20-02-05 11:58  조회 : 244회 
    코로나바이러스_관련_안내.pdf (291.6K) [5] DATE : 2020-02-05 13:00:37



로얄캐리비안크루즈 한국총판에서는 신종 코로나바이러스 사태와 관련하여 로얄캐리비안크루즈 본사의 업데이트 안내 드립니다.

 

20202~3월 로얄캐리비안크루즈를 탑승하는 고객에게 전달하는 중요 사항입니다.

 

아래 내용은 2020331일까지 출발하는 로얄캐리비안 인터내셔널의 모든 크루즈선 일정에 대해 당사가 귀사의 고객에게 안내 드린 중요 안내 사항입니다. 당사는 금번 사안의 위급함으로 직접 고객에게 안내 이메일을 발송하였음을 안내 드리며, 이점 널리 이해 부탁 드립니다. 로얄캐리비안인터내셔널은 항상 에이전트 여러분의 지지과 파트너쉽에 감사 드립니다. 감사합니다.

 

승선하기 전, 중요 사항에 대해 안내 드리고자 합니다.

 

의료 전문가 및 공중 보건 당국과 협의 후, 국적에 관계없이 크루즈선 출발일 기준 15일 이내 중국 또는 홍콩을 방문하거나 경유(항공경유 포함)한 승객 및 승무원은 당사의 모든 크루즈선 탑승이 금지됩니다.

 

금번 조치에 대해 유감스러우나, 최근 전 세계적으로 코로나 바이러스 사례가 증가함에 따른 결정으로, 금번 예방책을 통해 바이러스 확신을 방지하고자 합니다. 당사는 이번 사안을 매우 심각하게 받아들이고, 우리가 방문하는 항구뿐만 아니라 크루즈선 안에서 안전하고 건강한 환경을 유지하는데 책임을 다할 것 입니다.

 

 

또한 2차 건강 검진 요건이 강화되었으며, 다음의 승객은 크루즈 터미널에서 안전을 보장하기 위해 추가 검사를 받아야 합니다.

 

- 크루즈 승선일 기준 15일 이내에 중국 본토나 홍콩을 경유하거나 방문한 사람과 접촉한 승객 및 승무원

- 중국 또는 홍콩 여권 소지자 (최근 거주지가 다르더라도 예외 없음)

- 발열, 감기 증상 등의 의심 증상이 있는 승객 및 승무원

 

이러한 보수적인 조치는 코로나 바이러스의 확산을 줄이고, 우리 선박의 안전을 유지하여 승객 여러분께서 당사와 함께 즐거운 시간을 보내실 수 있도록 하는 것이 우리의 책임이기 때문입니다.

 

귀하 또는 귀하의 선실 내 누군가가 중국 또는 홍콩을 방문 또는 경유한 경우 즉시 귀하의 여행예약 담당자에게 문의해주시기 바랍니다.

 

귀하의 휴가와 건강이 우리에게 매우 중요하기 때문에 많은 주의를 기울여 선박의 높은 보건 기준을 유지하기 위해 많은 사전 조치를 취했습니다. 그 내용은 아래와 같습니다.

 

- 모든 항차 전후 크루즈 터미널 소독 강화 실시

- 크루즈 선내 모든 공용 구역에 대한 소독 강화 실시 (매일 수 차례 시행)

- 크루즈 선내 의료진 보강

- 모든 승객 및 승무원을 위한 의료 전문가와 무료 상담 제공

- 매일 2회 선장의 위생 관리 방안에 대한 선내 방송 실시 (자주 손 씻기, 기침 예절 안내 및 고열 또는 독감과 유사한 증상을 보이는 승객에 대한 보고 안내)

 

그리고, 승객 여러분께서는 즐겁고 안전한 크루즈 여행을 위해 아래의 보건 위생 수칙을 지켜주시기 바랍니다.

 

- 화장실 이용 후 및 음식물 섭취하기 전, 비누와 따뜻한 물로 20초 이상 철저히 손을 씻습니다.

- 기침 및 재채기하기 전, 휴지(휴지가 없는 경우 옷소매)로 코와 입을 가려주십시오. 손에 직접 기침하지 않으며, 코와 입을 열고 기침하지 않도록 합니다.

- 손 소독제를 가능한 자주 사용하여 주시고, 소독제가 마를 때까지 손가락 사이사이를 꼼꼼하게 문질러 줍니다.

 

크루즈 일정 중 몸 상태가 좋지 않을 경우, 크루즈선 2층에 위치한 의료 시설에 즉시 방문하여 무료 검진을 받으시기 바랍니다. 선상 의료진이 항상 여러분을 도울 준비가 되어 있습니다. 귀하의 안전와 안녕을 최우선으로 하며, 여러분께서 즐거운 시간을 가지시길 바랍니다. 청결하게 유지하고, 건강하게 유지하며, 행복을 유지하십시오!

 

마지막으로, 추후 새롭게 시행되는 여행 규제로 인한 변경 사항이 있는 경우 신속히 안내 드리도록 하겠습니다. 여러분의 이해와 협조에 감사 드립니다.

 

 

오로라 예라-로드리게스

AVP l Guest Experience

로얄캐리비안크루즈 인터내셔널


Dear Travel Partner,

 

Below is an important message to share with your clients regarding their upcoming Royal Caribbean International sailing departing on or before March 31st, 2020. Please know, we've emailed them directly due to the urgency of this matter. As always, thank you for your support and partnership!

 

Before you embark on our adventure, we have some important information to share with you.

 

After consultation with medical experts and public health authorities, we've decided that regardless of nationality, any guest or crewmember traveling from, to, or through mainland China or Hong Kong less than 15 days prior to their sailing will be unable to board any of our ships. We regret to have to do this, but due to the recent increase of coronavirus cases around the world, this precaution will help avoid the spread of this virus. We take this very seriously and have a responsibility to maintain a safe and healthy environment onboard our ships, as well as in the ports we visit.

 

Additionally, we've tightened our secondary health screening requirements and the following guests will need to undergo extra screenings to ensure safety at the cruise terminal:

 

· Guests or crewmembers that have been in contact with individuals that have traveled from, to, or through mainland China or Hong Kong in the last 15 days.

 

· Anyone that holds a Chinese or Hong Kong passport - regardless of when they were there last.

 

· Anyone that feels unwell or demonstrates flu-like symptoms.

 

While these measures are conservative, our responsibility is to reduce the spread of coronavirus, in an effort to keep our ships safe and to ensure you are able to enjoy your time with us.

 

If you or someone in your stateroom has traveled from, to, or through mainland China or Hong Kong, please contact your Travel Advisor immediately, or contact us at 1-800-256-6649 or visit www.RoyalCaribbean.com/contactus for your local Royal Caribbean International office phone number.

 

 

Your vacation and your health are very important to us, so in an abundance of caution, we've taken numerous proactive steps to maintain high health standards onboard our ships. This includes:

 

· Thoroughly sanitizing the cruise ship terminal before and after every sailing,

 

· Special sanitizing of high traffic areas onboard multiple times a day,

 

· Adding extra medical staff on each sailing,

 

· Providing complimentary consultations with medical experts for all guests & crew,

 

· Plus, the Captain will make two daily announcements during your cruise reminding everyone of how to stay healthy onboard.

 

And, you can do your part too! To ensure we all have an enjoyable cruise, here are some important tips to help keep you healthy and prevent colds, flus, and stomach viruses - both onboard and on land.

 

· After using the bathroom and before any meal or snack (it's a cruise; we know there's lots of that), make sure to wash your hands thoroughly with soap and warm water for at least 20 seconds.

 

· If you happen to sneeze, cover your nose and mouth with a tissue (or with your upper sleeve). Avoid sneezing or coughing into your hands or without covering your nose and mouth.

 

· Use hand sanitizer as often as possible. Rub the gel thoroughly, and in-between your fingers, until your hands are dry.

 

And remember, if you don't feel well while you're onboard, it's imperative that you immediately visit our medical facility on Deck 2 for a complimentary checkup. Our onboard doctors and nurses are always ready to assist. Your safety and wellbeing are always our top priorities, but we also want you to have an amazing time. Stay clean, stay healthy, stay happy!

 

Lastly, should we have to make any changes to our newly implemented travel regulation, we will let you and your Travel Advisor know immediately. Thank you for your understanding and cooperation.

 

Sincerely,

Aurora Yera-Rodriguez

AVP | Guest Experience

Royal Caribbean International

rcl_button.png